Ti kérdeztétek a Facebookon:
Szlovákul magyarul és oroszul beszélek, kettőt anyanyelvi szinten. Angolul majd németül akarok megtanulni,van rá két évem. Külföldön szeretnék dolgozni és letelepedni. Tavaly végeztem az egyetemen, most dolgozom egy itteni vállalatnál. Hektikus az időbeosztásom, de tudok időt szánni a nyelvelsajátításra. Mit javasoltok?
A nyelvelsajátítás projectben szlovák vagy magyar anyanyelvűek is részt tudnak venni. Javaslatunk:

  • döntsd el mi legyen a bázis nyelved a magyar vagy a szlovák!
  • ha teljesen kezdő vagy és külföldön akarsz letelepedni, akkor a 6000 szavas GOLD csomagot szerezd be. Ez nagyjából 300 óra időráfordítás. Középfokú nyelvtudáshoz egy stabil és folyékony beszédkészséggel általában 600 kontaktórára van szükség. Ez csökkenthető, ha a nyelvelsajátítás mellett sok angol nyelvű anyaggal (filmek, párbeszédek, olvasnivaló) találkozol, illetve ha az elsajátított tudást gyakorlatba ülteted. Azaz beszélj, beszélj, amennyit csak lehet. Ha eljársz a rendezvényekre ott találsz Szlovákiából is hallgatókat, de a virtuális tanteremben is lehetőséged lesz ismerkedni
  • ha megvan az angol ismerkedj meg a” lánctanulás” módszerünkkel és jöhet a német
  • tudod: egyszerűen, természetesen! Várunk a csapatban 🙂
Mi a leglényegesebb különbség a Ti módszeretek és a hagyományos nyelvtanulás között?
Általában a tanuláshoz mindenki köt valamilyen sztereotip képet. Ezt bizonyára a saját tanulási tapasztalatainkból származtatjuk, ami legtöbbször valamilyen oktatási intézményhez kötődik. A legáltalánosabban talán ebből a nézőpontból kiindulva fogalmazhatjuk meg a különbséget:

ELSAJÁTÍTÁS
nem tanul nyelvtant, nem ír
nem magol szavakat, nem olvas
sokat hallgat és figyel, magától megszólal majd folyékonyan beszél
TANULÁS
nyelvtant tanul, leckéket ír
szavakat magol és olvas
memorizál, ismételget
nem magától szólal meg,
inkább nehézkesen fordít, mint beszél

A természetes nyelvelsajátítás tehát nem tanulás. Emlékezz rá, mikor először ültél iskolapadba és megkezdődött a hagyományos oktatás. Minden, amit addig elsajátítottál nélkülözte azokat a kötöttségeket, amit az iskola vagy a tanulás jelent. Szabadon tapasztalhattál, annyit kérdezhettél amennyit nem szégyelltél, nem volt könyved, munkafüzeted, nem kellett egyenesen ülnöd, mégis megfigyeltél. Nem volt diplomás tanárod, nem szótárból tanultad a szavakat, nem kellett házi feladatot írnod, nem is írtál. Nyelvtant pedig csak akkor tanultál, amikor már írtál és olvastál. Ezzel szemben itt a legtermészetesebb módon lesz a tiéd a nyelv, naponta gyakorlatban használod, sikerélmény és pozitív visszajelzés kísér. Minden nap bővül a szókincsed és használod a nyelvtant helyesen majd néhány hónap múlva magabiztosan és örömmel beszélsz. Egyszerűen, természetesen!

Az volt a hirdetésben, hogy nem kell alkalmazkodnom senkihez, a saját tempómban haladhatok. Mi van, ha kihagyok egy órát, vagy ha néhány napig nem tudok a dologgal foglalkozni? Tényleg nem maradok le?
Képzelj el egy olyan tantermet, ahol mindig van tanár, a csoporttársaid pont ott tartanak , ahol te! Képzeld el, hogy ha Te megállsz, megáll az idő és akkor indul újra, ha Te elindítod! Nem tudsz lemaradni, érted már? Te határozod meg mikor akarsz gyakorolni. Ezt otthon teszed a számítógéped előtt, vagy kinn a folyóparton egy laptoppal, ahogy akarod. Ha 35 perced van annyit, ha 1 órát akarsz annyit. Egyszer csak úgy érzed, hogy kész. Minden világos, jól érzed magad, nincs már figyelmed az anyagon. Ezután jön a gyakorlat. Beszélned kellene, gyakorolni, amit tanultál, megbizonyosodni, hogy tényleg minden rendben van, jöhet a puding próbája. Bejelentkezel a tanterembe, ehhez kell az internet. Itt indítottad el a képzeletben megállított órát. A társaid várnak rád, a tanáraid készen állnak. Pontosan ott folytatódik a történet, ahol legutóbb abbahagytad. Csak egyszerűen, természetesen!
Azt olvastam, hogy ez egy nagyon gazdaságos megoldás. A hagyományos tanfolyamok árának harmadáért kínáljátok ugyanazt vagy még jobb eredményt. Hogyan lehetséges ez? Jól értettem?
Erre a kérdésre válaszolhatnék egyszerűen azzal, hogy számokat hasonlítunk össze. Ez azonban nagyon és érdemtelenül leegyszerűsítené a lényeget.  Hadd szúrjak ide be egy idézetet, a forrást a végén találod, érdemes a teljes szöveget tanulmányozni. Íme:

Ma szinte minden szakmunkás, vagy annál képzettebb az angol nyelv birtokában világpolgár, lehetősége van arra, hogy az övénél sokkal fejlettebb országokban vállaljon munkát az ott jellemző jövedelemért.

Ez azt jelenti, hogy legalább 12 iskolában sikeres év kell ahhoz, hogy valaki a saját országában elérje az átlagkeresetet, de egy világnyelv elsajátítása esetében lehetővé válik számára, hogy fejlettebb országokban vállaljon munkát. Ez lefordítva a magyar gyakorlatra. Németül beszélő szakmunkás Németországban és Ausztriában háromszoros bérért vállalhat munkát.

Elég volna arra gondolni, hogy már a nyelvrokonság milyen előny. Romániából egy millió képzelten munkás dolgozik a latin nyelvű országokban, a fiatal orvosok, ápolónők még nagyobb arányban vállalnak külföldön munkát. Magyarországon az utóbbi csak most kezd kibontakozni. Jelenleg az orvosi egyetemre a többség elve azzal a szándékkal megy, hogy valamelyik fejlettebb EU országba vállaljon munkát. Ezért kezdettől fogva angolul, vagy németül tanul. Konkréten tudom, hogy ma egy orvosi diploma a legtöbbet a norvég nyelvvel ér. Azonnal ötször akkora keresetet jelent, mint amennyi itthon volna. Ez nemcsak azért ilyen előnyös, mert ott a legmagasabbak a bérek, hanem mivel a norvég orvosi karban sokan vannak olyanok, akik az angolnyelű magyar egyetemeken szereztek diplomát.

E példák alapján joggal lehet állítani, hogy ugyan a tanulásba fektetett munkának a legmagasabb a hozadéka, de ezen belül is kiemelkedik a nyelvtanulás hatékonysága. Egy nyelv felsőfokú elsajátítása maximum annyi tanulási órát jelent, mint bármelyek iskolában töltött év.

Ha 12 iskolai év kell az átlagkeresethez, akkor ennek egy éves nyelvtanulással való megfejelése nagyobb jövedelem kilátást jelent, mint a 12 év. Ugyanez az orvosok esetében: A 17 év, tanulástól várható jövedelem a diploma érdekében, háromszorosára nő, ha angol, német, vagy éppen norvég nyelvtudással fejelik meg. Egy világnyelv elsajátítása a szakmunkás esetében szükséges 12 éves, a diplomások esetében 16-18 év tanulás értékét háromszorozza meg.

Eddig csak a nyelvtanulás gazdasági értékét vizsgáltam. Azt, hogy mennyivel nő az egyén mozgásszabadsága, ha idegen nyelvet is tud, sok esetben az anyagiaknál is többet jelenthet. Szélső példát veszek. A párválasztás sok lehetősége nyílik meg a nyelvtudásnak köszönhetően.

Ma már működnek ezek az előnyök, ezért állíthatom, hogy néhány évtizeden belül az egynél több nyelven beszélők száma sokszorosa lesz a jelenleginek. Ahogyan a középkorban a diplomások tudtak latinul, a jövőben a dolgozók angolul is tudni fognak. A középkorban tízezreknek volt közös nyelvük a latin, a jövőben milliárdoknak lesz közös nyelvük az angol.

Erre talán egyszer a politikai is ráébred, annak ellenére, hogy a nacionalista érdekével ellenkezik.

Móricz Zsigmond jelmondata: Ne politizálj, építkezz!

A jövőé: Ne politizálj, tanulj, főleg nyelveket! Akkor nem kell politizálni annak, aki boldogulni akar.

Forrás:  http://kopatsysandorgondolatai.blogspot.hu/2013/01/a-legjobb-befektetes-nyelvtanulas.html

Mennyit ér akkor egy stabil nyelvtudás? Nos, a válasz a kérdésedre. Ma átlagosan 1000 Ft egy csoportos nyelvóra, magántanárral 3x anyanyelvi környezetben többszöröse. Egy stabil középfokhoz a nyelvtanárok szerint is 5-600 óra tanulás szükséges. Mielőtt összehasonlítanánk az árakat, egy fontos dolog: a nyelvelsajátítási program szolgáltatója teljes pénz visszafizetési garanciát, nyelvvizsga garanciát és eredménygaranciát ad a módszerére. Ja és 300 óra ráfordítással a módszert pontosan követve ezt bárki meg tudja csinálni. Egy átlagos nyelviskola árainak harmadáért, ahogy írtuk. Egyszerűen, természetesen!